FC Rosengård och New Republic förlänger samarbetet

Vi fortsätter att presentera våra olika samarbetspartners här på hemsidan och har nu kommit till New Republic.
Tillsammans ska FC Rosengård och New Republic utveckla föreningens ”public affairs” och relationer till media. New Republic stöttar klubben med konsulttimmar och ekonomiskt. Företaget kom in som ny sponsor år 2017 och har nu tecknat ett avtal om att växla upp samarbetet med klubben under 2018 och 2019.
Vi frågade Jean-Daniel Maurin, en av New Republics fyra huvudägare; kan du berätta lite om er verksamhet?
– New Republic utsågs till Årets Byrå 2017 och är ett konsultföretag som ger strategisk rådgivning och operativt stöd åt företag och organisationer som vill ha ut mer av sina relationer med omvärlden. Våra uppdrag spänner från att åstadkomma en specifik lagändring eller allmänt större förståelse för en branschs samhällsnytta, till att skapa större synlighet för ett enskilt varumärke eller hjälpa myndigheter att formulera och sprida samhällsinformation. Företaget har kontor i Skåne, Stockholm och Jämtland. Bland kunderna i Syd finns Region Skåne, Malmö stad, Min Doktor, Innovation Skåne och Akademiska Hus.
Finns det någon speciell anledning att ni väljer att samarbeta med FC Rosengård?
– Vi har valt att samarbeta med FC Rosengård, Sveriges genom tiderna mest framgångsrika fotbollslag, dels för att ta fajten för en jämställdare fotboll och kvinnors möjlighet att leva som professionella fotbollsspelare, dels för att vi vill stötta klubbens viktiga verksamheter utanför planen. En sådan verksamhet är Boost by FC Rosengård, ett av Sveriges mest framgångsrika arbetsmarknadsverksamheter som hjälper långtidsarbetslösa ungdomar i hela Malmöregionen att uppnå självförsörjning via arbete eller studier. Det känns bra att stötta en god kraft, att få ge tillbaka något till den region vi verkar i!
Vi ser fram emot ett givande samarbete under många år framöver.