Press

Hemmaplan

Malmö IP
För matcher i:
OBOS Damallsvenskan, UEFA Women’s Champions League, Svenska Cupen och Dam division 1

Klubbfotograf: Urszula Striner
Samtliga bilder på fcrosengard.se är skyddade enligt upphovsrättslagen.

Klubbnamn
FC Rosengård är en klubb som består av två föreningars organisationsnummer.
I FC Rosengård ingår lag i OBOS Damallsvenskan samt flicklag i alla åldrar. I FC Rosengård 1917 ingår herrlag i Ettan, damlag i division 1, pojk- och flicklag i blandade åldrar samt futsalverksamhet.

Meriter
FC Rosengårds damallsvenska lag är Sveriges mest framgångsrika genom tiderna med tretton SM-guld (1986, 1990, 1991, 1993, 1994, 2010, 2011, 2013, 2014, 2015, 2019, 2021, 2022) och sex cupguld (1990, 1997, 2016, 2017, 2018, 2022).

Spelare
Information om FC Rosengårds damallsvenska spelare hittar du på den här sidan eller på OBOS Damallsvenskans ligaportal.

Intervjuer

Kontakt
Samtliga intervjuförfrågningar gällande spelare, ledare eller personal i FC Rosengård hänvisas till klubbens pressansvarig, Johan Glennmo.
Mail: [email protected]
Telefon: +46761-15 42 13

MATCHER

Skrivande press:

– Ackrediteringsförfrågan skickas till [email protected] senast 24 timmar innan avspark.
– Endast sändande bolag får genomföra spelarintervjuer innan match.
– Entré sker genom huvudingången, grindarna öppnar en timme innan avspark.
– Det är fri placering på medialäktaren för skrivande press.
– Intervjuer efter match sker från läktaren ner mot planen där spelare/ledare står. Önskemål förmedlas till pressansvarig på plats.

Fotografer

– Ackreditering skickas till pressansvarig [email protected] senast 24 timmar innan avspark.
– Entré sker genom huvudingången, grindarna öppnar en timme innan avspark.
– Pressrummet återfinns direkt till vänster innanför entrén, där inne finns också fotovästar.
– Fotografering får endast ske från kortsidorna.

TRÄNINGAR

– FC Rosengårds allsvenska lag tränar vanligtvis mellan 11.00-12.30 på Malmö IP med vissa undantag.
– Dagen innan match är det alltid stängd träning. Media är välkomna första 15 minuterna och intervjuer kan bokas efter träningens slut.
– Dubbelkolla gärna träningsdag/tid med pressansvarig [email protected] och meddela om ni vill komma förbi på träning.